מליאת הכנסת אישרה: הנחה בארנונה למוסדות החינוך

ח"כ אמסלם: "פנו אלי גם מחסידות פינסק קרלין, אמרו לי האדמו"ר רוצה לפגוש אותך, פגשתי אותו וגם שם התברר ככה. שם בכלל החשיבו להם את החיידר כעסק. נשמע לי הזוי כל הסיפור הזה"
איתי גדסי No Comments on מליאת הכנסת אישרה: הנחה בארנונה למוסדות החינוך

אושרה הצעת החוק שהוביל דרעי לפטור מארנונה ישיבות ומוסדות חינוך ורווחה גם אם תלמידיהם מתגוררים מחוץ לעיר • המשמעות: חיסכון של מאות אלפי שקלים לישיבות • אמסלם: "נפגשתי עם האדמו"ר מפינסק קרלין, הייתה סייעתא דישמיא"

צילום: Shlomi Cohen/Flash90
ח"כ אמסלם: "פנו אלי גם מחסידות פינסק קרלין, אמרו לי האדמו"ר רוצה לפגוש אותך, פגשתי אותו וגם שם התברר ככה. שם בכלל החשיבו להם את החיידר כעסק. נשמע לי הזוי כל הסיפור הזה"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מליאת הכנסת אישרה היום (שלישי) את הצעת החוק של ח"כ דוד אמסלם אותה הוביל שר הפנים אריה דרעי למתן הנחה מארנונה לעמותות ומוסדות חינוך מחיוב ארנונה, בנוסף אושרה הסתייגותו של ח"כ יעקב אשר שההנחה תחול גם על מוסדות לתלמידים עד גיל 25 ויכלול את תלמידי הישיבות הגדולות.

לפי המצב היום, הנחה מארנונה הינה רק לעמותות המשרתות את תושבי אותה עיר בלבד ולישיבות לתלמידים עד גיל 18, קריטריון זה מונע מרשויות מקומיות להעניק הנחה מארנונה למוסדות מתנדבים רבים, אשר פעילותם מופנית לציבור הרחב ולא לתושבי אותה רשות מקומית בלבד, על אף שפעילותם של מוסדות אלה חשובה ביותר והאינטרס הציבורי הינו להעניק הנחה לאותם מוסדות מתשלומי הארנונה מוסדות אלו חויבו בתשלום ארנונה, הצעת החוק מבקשת להעמיק הנחה לכל מוסד שנותן שרות גם אם זה לתושבים של רשות אחרת, עם זאת בהצעת החוק החדשה היה תנאי כי התלמידים במוסד הינם עד גיל 18 בלבד, ח"כ אשר הגיש הסתייגות להצעת החוק ודרש כי ההנחה תחול גם על מוסדות בהם התלמידים מעל גיל 18, הסתייגותו של ח"כ אשר התקבלה והשינוי שולב בהצעת החוק, לאחר אישור החוק במלואו ייהנו  ממנו גם הישיבות גדולות.

ח"כ דודי אמסלם שיזם את החוק והוביל אותו אמר הערב לאבי מימרן ב'מהדורה המרכזית' ב'קול חי' כי "בסופו של ענין זו התוצאה, מי שהרים גבה זה בסדר, הבאנו להצבעה והעברנו ברוב גדול ובזה נגמר האירוע. זה הצעת חוק פרטית שלי, וכך הגעתי אליה: יש לי חבר שמנהל עמותה חסד, עמותה פרטית שמחלקת אוכל לעשרות אלפי קשישים, מכסף פרטי, הוא בנה מפעל אריזה בבית טוביה, וראש המועצה אמר לו שישלם ארנונה", סיפר, "כשסיפר לי את זה חשבתי שהוא הזוי".

עוד סיפר כי "פנו אלי גם מחסידות פינסק קרלין, אמרו לי האדמו"ר רוצה לפגוש אותך, פגשתי אותו וגם שם התברר ככה. שם בכלל החשיבו להם את החיידר כעסק. נשמע לי הזוי כל הסיפור הזה".

לדבריו, "אני מרגיש באמת שהייתה לנו סייעתא דישמיא, היה סיפור לא פשוט, החוק עצמו הוא לא פשוט, הקב"ה סייע בידינו".

הרב שלמה ברילנט – מנכ"ל איגוד מנהלי הישיבות אמר הערב ב'קול חי' כי "כבר כמה שנים אנחנו נלחמים על החוק הזה וזה נס גדול שהוא עבר. הח"כים החרדים עבדו בשיתוף פעולה בשקט גמור וזה סייעתא דשמיא גדולה שהוא עבר".



0 תגובות